2009. április 22., szerda

Magyar menekültek

A mai napom érdekes volt, és egyben nagy megdöbbenés.

Reggel volt egy S. meetingünk, mivel ez nagyon titkos, nem beszélhetek róla......
Utána volt egy másik meetingem a St. Joseph Korházban, ami nem messzire található tőlünk. Egy projectet dolgoznak ki a bevándorlóknak, hogy még mielőtt szükségük lenne rá, megismerkedjenek a sürgősségi ellátással, és osztállyal......több nyelven tájékoztató anyagokat és videokat adnának ki.

Mindezek után a Torontoi Vöröskeresztnél voltam, mert ők pedig magyar tolmács hiányában szenvednek......tolmácsoltam. Magyar menekültek érkeznek folyamatosan azt mondta a dolgozó, és jó lenne ha kéznél tudnánk lenni, mert nem tudnak velük beszélni. Szóval megdöbbentő volt számomra.......valóban ilyen rossz a helyzet? Most éreztem a bőrömön először, hogy magyar menekültek itt??? Budapestről és Miskolc környékéről......persze 8 általánost végzettek nem nagyon tudnak otthon boldogulni elhiszem. De hogy itt??? Bármiféle angol nyelvtudás ...egy szót sem beszélnek...., és szakma nélkül.....mondjuk persze aki akarja, jól ki tudja használni a rendszert...felveszi a segélyeket, és mivel elutasítják a menedékkérelmét úgy is valószínűleg, veszi a sátorfáját és hazamegy.
Arra büszke vagyok, hogy mostmár teljes felvilágosítással tudok élni az itteni rendszert illetően, és ez jó érzés, hogy azt gondolom, én akármikor megyek haza, és akármikor jövök vissza, nem veszek itt el.

Nem tudom mi lesz otthon azzal az embertömeggel akik igy vannak mint ezek a szerencsétlen emberek akik most magyarként Kanadában próbálnak szerencsét...?

Nincsenek megjegyzések: