2008. november 28., péntek

Az élet itt...

Igen....azt hiszi az ember, hogy ha ide jön, csak jó dolgok történnek vele, és milyen szerencsés, mindenki irigyli......hát ja.......amiket mindig leírok, hogy mi történt velem, azt a képet festi az olvasó elé, hogy itt van a kánaán...valójában igen, bizonyos értelemben.....mert olyan életre szóló élményeket szerez az ember, amit nem, ha otthon marad...de, és azért nem szabad elfelejteni, hogy nem otthon van, nincs meg az a kényelem, az a megszokott életritmus, az a nyugalom, ami odahaza...hanem itt minden nap történik valami...jó vagy rossz...valamit valamiért...azért hogy megkapd ezeket az élményeket, hogy megnézz olyan helyeket, ahol magyar még nem volt....bár a magyarok majdnem mindenhova eljutnak...azért fizetni kell, legalábbis a kényelem és a nyugalom árát. Van akinek megéri, és biztosan van olyan is, akinek nem éri meg...aki inkább minden nap hazamegy, megnézi a TVben a híreket, megvacsorázik kényelmesen, még megnéz egy filmet, vagy számítógépezget, és aludni megy...és a következő nap ugyanez. Én még nem tartok itt........én még fel tudtam adni a kényelmes életemet, de lehet hogy ha már 5 évvel idősebb lennék, akkor nem...??? Az biztos hogy így nem könnyű, ha otthon megvan az autód, a lakásod, és ide jössz, ahol egy bérelt szobában élsz, megosztva az egyéb helyiségeket a kanadai szobatársaddal, aki kedves, úgyhogy nem gond....nem szenvedsz itt sem igazából hiányt semmiben, mert kényelmes ágyban alszom, ennivalónk van dögivel, de nem ugyanaz......sokat mérlegeltem én is előtte nagyon......aztán kaptam egy - két indító lökést, és jöttem........aztán hogy a jövő mit hoz, nem tudhatjuk...az biztos, hogy ha nem itt laknék ebben a közösségben, hanem egyedül, akkor azt hiszem sokkal nehezebb lenne a helyzetem, egyedül sokkal - sokkal nehezebb...mi nagyon egymásra vagyunk utalva, és segítjük egymást, de ha ez nincs, a legerősebb ember is "elveszhet", és visszafordul.
És azt sem szabad elfelejteni, hogy itt nem az a Dr. F. I. É. vagyok, aki otthon, akit sokan ismernek, talán szeretnek is....akiről tudják a múltját, hogy mennyit dolgozott, vagy nem?
Itt egy idegen vagyok, aki a kanadai munkavállalókat megelőzve kap egy munkát.....miért nem ők kapják...a verseny itt is megvan...és újra és újra meg kell harcolni az igazadért, azért amit már elértél, de ők ezt nem tudják.....és ez csak idővel sikerülhet...ha célul tűzi ki valaki maga elé....
tulajdonképpen nem panaszkodhatom, mert semmi bajom nincs velük, és szerencsésnek mondhatom magam, de hány olyan van, aki itt van, és a diplomájával takarít......és türelmesen takarít, amíg nem végez el egy iskolát, nem tanul meg angolul! és utána kap egy jobb munkát.
A nyelvtudás a legfontosabb. A baj az,hogy nem akárhogyan kell tudni....nagyon jól kell tudni, máskülönben egy jó állásért fel sem veheted a versenyt egy kanadaival....most a jó álláson azt értem, hogy jogász, orvos, állami alkalmazott, stb. Persze a kanadai papír elkerülhetetlen. Nem mondom azt, hogy nem lehetetlenek ezek a dolgok,...- mert azt látom, hogy családok, gyerekekkel jönnek, nem olyanok, akik a huszas éveikben járnak, hanem olyanok, akik a harmincas, vagy a negyvenesbe...... -csak időbe telik. Ők már úgy gondolkodnak, hogy a gyerekeiknek majd jobb lesz....és igazuk van, azoknak tényleg már jobb, mert ők már ebben a rendszerben nevelkednek. Ez nem azt jelenti, hogy Kanadában nem becsülnek meg.....bármilyen munkát végzel, a jó munkavállalókat megbecsülik.....csak nem ott kezdessz ahol odahaza abbahagytad. Ezek a munkavállalós dolgok nem rám vonatkoznak hálIstennek, nekem ellenkező tapasztalataim vannak, én még menedékjoggal is foglalkozom itt, szóval klassz...csak általában mondom, a hallott tapasztalatokat.....és szerintem én vagyok a kivétel, aki erősíti a szabályt.
Majd lesz még alkalom folytatni biztosan, de most
Befejezem....mert

Holnap érdekes napom lesz......ismét újabb helyekre jutok el.........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nincsenek megjegyzések: