2009. január 16., péntek

Január 16.

A mai nap híre Torontoban, az áramkimaradás. Ez nemcsak olyan egyszerű, hanem komolyabbnak tűnik.......még itt sem tökéletesek a dolgok....-mellesleg sosem állítottam, hogy az lenne-. A város egy része fűtés és meleg víz nélkül van...a város ideiglenes befogadó állomásokat alakított ki a területen, az emberek oda mehetnek melegedni, amíg nem tudják a helyzetet stabilizálni. Az érintett helyen lévő iskolákat bezárták, és a tömegközlekedést is érinti sajnos a helyzet.

Tulajdonképpen az a dolog döbbentett meg, amikor idejöttem, és egy kicsit beleláttam a dolgokba, hogy a város ugyan fejlődik, és a cél az, hogy business központtá alakítsák ki.....duzzasztják a város lakosságát....kb. 4 milláról - bár hallottam mást is, a hivatalos olyan 3 milla, de a külvárossal megvan a 4 szerintem -6 -ra? A helyzet azonban az, hogy a tömegközlekedést, az infrastruktúrát, és a szemét kérdést, és például a power helyzetet nem fejlesztik olyan mértékben mint ahogyan az szükséges lenne...pedig itt van pénz, na jó, most azt harsogja itt is a tv, hogy a válság miatt kevesebb a pénz, de a tömegközlekedés fejlesztését például évek óta tervezik - már 2oo6-ban is hallottam, amikor itt voltam-.
A szemétszállítás és kezelés, feldolgozás sokkal magasabb szinten van mint nálunk......igazán nem tudok erről nyilatkozni, mert nem ismerem az otthoni helyzetet, és az európait sem, de az itteni elég jó, persze mindig volna javítanivaló. Szelektív hulladékszállítás van régóta, és minden érkezőnek próbálják az agyába vésni, ha nem megy, úgy hogy a rendőr megbírságolja....és nem kevés pénzre, odavág az embernek több száz dolláros büntetést. (Pl. az iraki családunk kapott egy ilyen ticketet, vagyis büntetést -több mint 3oo dollár volt, mert nyilvános helyen tett le egy neylonzacskó szemetet, amibe papirok voltak..utána jártuk a bíróságot, hogy tekintsenek el a büntetéstől, mert alacsony jövedelműek.)
A másik lehetőség, hogy ha nem jó helyre teszed a szemetedet, akkor nem viszik el. Megvannak a napok, mikor viszik az élelmiszert, az ált. szemetet és mikor az újrahasznisíthatót. Ha egy olyan szemetet találnak mondjuk az újrahasznosítható szemét között, ami nem oda való, az egész kukát otthagyják! Valahol ok, mert az emberek így tanulják meg, de........előfordul hogy kinnmarad, és akkor jönnek a mosómedvék, a mókusok vagy rosszabb esetben a patkányok. Sajnos előfordulnak.....a mosómedvékkel nincs semmi bajom, tudom, hogy nem "hasznosak", de aranyosak, és a mókusokkal sem....itt kb. ötször akkorák ha nem nagyobbak mint a magyar mókusok....a patkányokat viszont nem szeretem, - annak ellenére, hogy a kínai asztrológia szerint patkány vagyok-. Egyet láttam haldokolni az ősszel, szívem szerint elég volt...mondjuk szerintem sajnos általános probléma mindenütt a patkány...emlékszem a volt munkahelyemen, Szegeden is volt egy, amit a fiúk kisebb harcok árán ártalmatlanítottak.

Szóval ennyit a szemétről egyenlőre...a power reméljük hamar visszatér...a villamosok és a metró kocsijainak a kicserélése nagyobb anyagi megterhelés.....mondjuk én speciel örülnék ha ilyesmi villamosok rohangálnának Szegeden, mert szerintem nagyon klasszak, de szerintük ki kell cserélni...a fejeseink figyelmébe ajánlom, hogy kérdezzük meg a polgármestert itt, nem akarják -e nekünk adni ezeket a "régiket"....akkor otthon is úgy érezhetném, hogy itt vagyok- ez csak vicc volt-.
A Bombardier metrókocsikra mondjuk ráfér az újjítás, bár nem lehet a budapestivel összehasonlítani, de nem jobb mint más nyugat- európai. Csak az áramot kellene valahogy megoldani itt is, mert előfordul a késés az áramkimaradások miatt. A bosszantó az, ha csúcsforgalomban történik mindez......már nem nekem bosszantó, hanem annak nyilvánvalóan akinek sietős dolga van.

Nincsenek megjegyzések: